جاده اهواز_ مسجدسلیمان در اِشغال ماشین آلات سنگین و تریلرهای پتروشیمی مسجدسلیمان

جاده مسجدسلیمان به اهواز که در شرایط عادی بصورت روزانه و شاید هفتگی شاهد تصادفات دلخراش مرگ عزیزان همشهری، هم استانی ها و همتباران خود در آن بودیم حالا در اِشغال ماشین آلات سنگین و تریلرهای پتروشیمی مسجدسلیمان قرار گرفته و باید این شرکت در این حتی اگر برای تردد تریلرهای باری خود هم که شده به مسئولیت اجتماعی خود عمل کند.

به گزارش جنوب جوان، جاده اهواز_ مسجدسلیمان که یک مسیر بسیار قدیمی و با همان استاندارد های قدمتش می باشد به دلیل کم عرض بودن ، وجود پیچ و خم های خطرناک و ناایمن به جاده مرگ معروف است

این جاده علاوه بر تردد شهروندان لالی، مسجدسلیمان و اندیکا به مرکز استان و شهرهای شوشتر و دزفول، مسیر تردد بیشمار گردشگران ، مسافران جاده بازفت استان چهارمحال و بختیاری و بختیاری هایی که دل در گروه این مناطق ، حضور در مراسمات شادی وعزا و زیارت اهل قبور وابستگان خود دارند باید اذعان کرد محور مورد اشاره آخر هفته های پر ترافیکی را تجربه میکند که هیچ کدام از استانداردهای یک مسیر بین شهری یا استانی را با حجم بالای تردد را ندارد

مسیری که بصورت روزانه و شاید هفتگی شاهد تصادفات دلخراش مرگ عزیزان همشهری، هم استانی ها و همتباران خود در آن هستیم

گل بود و به سبز نیز آراسته شد

اما مشکلات این جاده زمانی دوچندان شد که شرکت پتروشیمی مسجدسلیمان به بهره برداری رسید

تردد روزانه ماشین آلات سنگین پتروشیمی مسجدسلیمان در این محور نا ایمن ابراز گلایه و نگرانی مردم را بیشتر کرده که قطعآ بایست در این خصوص اقدام عاجلی صورت گیرد

روزانه بین *۱۲۰ تا ۲۰۰* خودروی سنگین تریلر و کامیونت در این جاده درجه چندم تردد دارند که شهروندان شمال خوزستان را کلافه کرده است

سراشیبی های تند و خطرناک جاده ای کم عرض *( سبقت ممنوع)* که در طول مسیر ماشین آلات سبک و سواری باید پشت سر این تریلر ها دقایقی زیاد را با دنده سنگین و ترمزهای پی درپی حرکت کنند حوصله سر بر و آبستن حوادث می باشد

به تعبیری میشود گفت که *این محور به اِشغال ماشین آلات پتروشیمی درآمده است* و عرصه را بر شهروندان تنگ کرده است

اما قسمت قابل تآمل و تلخ ماجرا

از سه راهی مسجدسلیمان به سمت لالی جاده ای با ظرفیت ۵۰ سال پیش شرکت نفت که پیش تر محور تردد چند بخش و مناطق روستایی بوده و حتی اگر بگوییم برخی نقاط آن هنوز از آسفالت آن سالهای دور بهره می برد سخنی به گزاف نگفته ایم پتروشیمی مسجد سلیمان از اصلاح و بهسازی همین هم نیز عاجز مانده که حداقل کارکنان خود در رفاه باشند و دچار حوادث مکرر نشوند

در این ۲۰ کیلومتر که به نوعی اختصاصی و خانه پتروشیمی باید حساب کرد علاوه بر تردد کامیونت و تریلرها شبانه روز در *سه نوبت دهها اتوبوس و صدها مینی بوس و سواری کارکنان* تردد دارند که در باب مسئولیت های اجتماعی منطقه بی تفاوتی مسئولین شرکت جای سوال دارد چرا که بیشترین سود حاصل از آن را پتروشیمی خواهد برد.

اکنون با این همه اوصاف و نارضایتی شهروندان مسجدسلیمان بزرگ پیشنها میشود پتروشیمی از سه راهی مسجدسلیمان_ لالی تا محل شرکت را طبق قانون مسئولیت های اجتماعی و استفاده بیش از حد متعارف شرکت چهار بانده و یا عریض و استاندار کند.

اگر بخواهیم از جاده اختصاصی جهت تردد شرکت سخن بگوییم که دور از انتظار خواهد بود *اما پیشنهاد دوم* اداره کل راهداری وحمل نقل جاده ای با توجه به درآمد حاصل از تردد ماشین آلات و وظیفه ذاتی خویش با مشارکت مالی و اعتباری پتروشیمی باقی مسیر را از سه راهی مسجدسلیمان تا ملاثانی را اقدام عاجل کنند ( استاندارد سازی)

با این حجم تردد و تصرف کامل جاده نا ایمن و غیر استاندارد توسط ماشین آلات سنگین اصلاح وبهسازی و روکش مسیر باید بصورت دوره های کوتامدت در دستور کار قرار گیرد

و سخن آخر اینکه استاندار و ظرفیت تردد این جاده مربوط به ۴۰ سال پیش می باشد که باید در طرح و اصلاح آن بازنگری شود موضوعی که خواست و مطالبه همه شهروندان شمال استان است تا کمتر دچار خسران و زیان وسایل نقلیه و حوادث تلخ و جبران ناپذیر مرگ و جرح عزیزانشان شوند

 

/انتهای پیام